Zaznacz stronę

Bardzo mało osób jest świadomych tego, że za ponad połowę naszych sukcesów biznesowych odpowiada mniej niż 1% naszego zaangażowania.

W biznesie przyjmuje się, że 20% czynności odpowiada za 80% rezultatów. Czynności, które podejmujemy musimy wykonywać sumiennie, dokładnie i z dopięciem na ostatni guzik.
Jeżeli zaniedbamy te 20% czynności, nasz sukces także zostanie pomniejszony, lub nie zostanie osiągnięty wcale.

Duże pieniądze w krótkim czasie możemy zarobić tylko i wyłącznie otwierając własny biznes.
Jeśli pracujemy na etacie i jesteśmy tak zwanymi “zwykłymi zjadaczami chleba”, efektywna i ciężka praca dla kogoś nie przyniesie nam tak sporych dochodów, jakich byśmy oczekiwali.

Dlatego tak ważny jest pomysł. Nie trzeba czekać, aż jakaś genialna myśl nagle wpadnie nam do głowy. Możemy część swojego czasu poświęcić na myślenie o własnej firmie, zapisując wszystkie pomysły i konwencje na kartce.

Na początku warto jest wszystko sobie zaplanować, i podzielić konkretne działania na kilka części. Nakładając sobie zbyt wiele zadań naraz, z góry możemy założyć niepowodzenie.
Na określoną ilość czynności do wykonania musimy wyznaczyć sobie konkretną ilość czasu.
Powinniśmy dokładnie przemyśleć, ile czasu zajmie nam dana rzecz, i zaplanujmy to.

Gdy mamy już plan działania, czas na edukację.
Powinniśmy dowiedzieć się wszystkiego co jest niezbędne przy zakładaniu własnej firmy. Między innymi, jak łatwo zarejestrować swoją działalność gospodarczą, jaki jest przedmiot jej działalności, oraz jakie są formy prawne prowadzenia własnej firmy.

Mało z nas jest tego świadomych, że założenie jednoosobowej działalności gospodarczej, tak naprawdę może zająć nam tylko kilka godzin.
Ważne jest jednak, aby nie robić tego bez wcześniejszego planowania i przemyślenia.

Formalności i wnioski odgrywają tu kluczową rolę. Powinniśmy wiedzieć jak je wypełnić, i gdzie odesłać, jakie czekają nas koszty przy otwarciu firmy, i ile będą wynosiły składki ZUS.

Warto jest także przetestować swój biznes, i zobaczyć jaki jest popyt na oferowane przez nas usługi i produkty.
Ofertę “na próbę” możemy umieścić przykładowo w internecie, wybierając kilka produktów i usług, na których pomysł wpadliśmy planując całe przedsięwzięcie.
Dzięki temu będziemy mogli monitorować bieżącą sprzedaż, oraz dowiadywać się jakich towarów i usług oczekują klienci.